každé objednávky
při nákupu nad 1500 Kč
zdarma
rodinná firma
Reklamace
1. Obecná ustanovení a vymezení pojmů
Tento reklamační řád byl zpracován dle Občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „Zboží“), u něhož jsou v záruční době uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „ Reklamace“).
Prodávající je obchodní společnost
- Inspiraglass s.r.o.
- Dulov 206
- 018 52 Dulov
- IČ: 47 441 143
- zapsaným v OR Okresního soudu Trenčín, Oddíl: Sro, Vložka č.: 29187/R
- DIČ: 202 389 9405
- DIČ: XXX
(dále jen „prodávající“).
Kupujícím je spotřebitel (osoba, která nakupuje zboží pro osobní potřebu nebo pro potřebu příslušníků své domácnosti)
(dále v textu také jako „kupující – spotřebitel“)
a fyzická a/nebo právnická osoba – podnikatel, který s prodávajícím uzavřel smlouvu o koupi zboží (dále v textu také jako „kupující – podnikatel“).
Fyzické a právnické osoby – podnikatelé (kupující – podnikatelé) berou na vědomí, že podmínky záruky mohou být odlišné od podmínek záruky pro kupující – spotřebitele a vztahy mezi Prodávajícím a kupujícím – podnikatelem jsou upraveny Obchodním zákoníkem.
2. Záruční podmínky
Pokud Zboží vykazuje zjevné vady, t.j. zejména je-li Zboží Kupujícímu prodáno v poškozeném transportním obalu, je Kupující oprávněn Zboží nepřevzít. V takovém případě zůstává zachován nárok Kupujícího na poskytnutí řádného plnění Prodávajícího nebo na vrácení kupní ceny dle zvolení Kupujícího.
Délka záruční doby pro kupující – spotřebitele (ve smyslu článku 1. Všeobecná ustanovení a vymezení pojmů, odstavec 3, bod i.), se řídí platnými ustanoveními Zákona, trvá tedy 24 měsíců, s výjimkami stanovenými Zákonem. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží Kupujícím.
Délka záruční doby pro kupující – podnikatele (ve smyslu článku 1. Všeobecná ustanovení a vymezení pojmů, odstavec 3, bod ii.), trvá 12 měsíců. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží Kupujícím.
Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech stanovených v předmětné smlouvě, v Zákoně, případně v případech uvedených v příslušných Všeobecných obchodních podmínkách Prodávajícího. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné od okamžiku, kdy je mu doručeno písemné prohlášení Kupujícího o odstoupení od smlouvy. V případě odstoupení od smlouvy, se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly.
3. Poučení o odpovědnosti prodávajícího za vady zboží v případě kupujícího – spotřebitele
4. Vyřízení reklamace
Reklamace se uplatňuje osobně v sídle Prodávajícího, případně prostřednictvím pošty na adrese: Dulov 206, 018 52 Dulov nebo emailem na adrese: info@brilant.sk. Společně se zbožím se doporučuje pro rychlejší vyřízení reklamace doložit doklad potvrzující koupi zboží (faktura) a vyplněný reklamační list (jehož vzor je dostupný na webové stránce Prodávajícího: www.brilantcrystal.sk).
V případě, že Kupující využije svého práva a vyžaduje odstranění vady Zboží opravou a v záručním listu je pro účely záručních oprav Zboží určen jiný subjekt než Prodávající, jehož místo podnikání je ve stejném místě jako v případě Prodávajícího nebo v místě pro Kupujícího bližším, Kupující může uplatnit právo na záruční opravu u subjektu uvedeného v záručním listu.
V případě, že není možné uplatnit záruční opravu u jiného subjektu než u Prodávajícího, zajistí záruční opravu Prodávající. Prodávající v den přijetí reklamace vystaví Kupujícímu doklad o přijetí reklamace zboží, ve kterém přesně označí reklamované vady zboží v souladu s ustanovením § 18 ods. 5 Zákona o ochraně spotřebitele. Po vyřízení reklamace Prodávající o této skutečnosti informuje Kupujícího formou dohodnutou s Kupujícím (zejména prostřednictvím e-mailu Kupujícího).
Dále je Kupující oprávněn vyžadovat záruční opravu v autorizovaných servisních střediscích, jejichž seznam je přiložen v dokumentaci ke Zboží, případně je sdělí Prodávající na požádání Kupujícího.
Reklamace včetně odstranění závady musí být vyřízeny bez zbytečného odkladu, v odůvodněných případech nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace. Po uplynutí této lhůty má Kupující právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu zboží za nové zboží.
V situaci, kdy je Zboží třeba zaslat Prodávajícímu nebo servisnímu středisku, jedná Kupující tak, aby bylo Zboží zabaleno do vhodného obalu, které Zboží dostatečně ochrání a vyhovuje nárokům na přepravu Zboží. V případě přepravy křehkého Zboží, je doporučeno označit zásilku příslušnými symboly.
V případě, že je reklamované zboží doručeno Prodávajícímu (příp. jiné oprávněné osobě) poštou nebo kurýrem, odpovědná osoba toto zboží převezme, zkontroluje zásilku, dokumentaci (fakturu, pokladní blok, obal). Rozhodující datum na lhůtu běhu reklamace je datum převzetí reklamovaného zboží od kurýra nebo poštovního doručovatele.
Odpovědná osoba v plné míře odpovídá za sledování běhu lhůty pro reklamaci v souladu s příslušným ustanovením Zákona o ochraně spotřebitele a Občanského zákoníku a neprodlené kontaktování Kupujícího o vyřízení reklamace v zákonem určené lhůtě formou e-mailu, SMS, resp. doporučeného dopisu.
Servisní středisko po řádném vyřízení reklamace vyzve Kupujícího telefonicky, e-mailem nebo jiným způsobem dohodnutým s Kupujícím k převzetí opraveného Zboží a reklamačního protokolu, resp. bude po vzájemné dohodě Zboží spolu s reklamačním protokolem doručeno Kupujícímu formou doporučené zásilky.
Nárok na uplatnění záruky zaniká v případě neodborné montáže nebo neodborného uvedení Zboží do provozu, stejně jako při neodborné manipulaci se Zbožím, tzn. zejména při:
- porušení ochranných pečetí a nálepek, pokud na výrobku nějaké jsou,
- používání Zboží v podmínkách, které svými parametry neodpovídají parametrům uvedeným v dokumentaci ke zboží.
5. Alternativní řešení sporů
V případě, že Kupující – spotřebitel nebyl spokojen s vyřízením reklamace Prodávajícím nebo když se Kupující – spotřebitel obrátil na Prodávajícího se žádostí o nápravu a nebyl spokojen se způsobem, kterým Prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že Prodávající porušil jeho práva, má Kupující – spotřebitel právo obrátit se na Prodávajícího s žádostí o nápravu. Pokud Prodávající na takovou žádost odpoví zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, má Kupující – spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů. Subjektem alternativního řešení sporů je Slovenská obchodní inspekce, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27, resp. jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství České republiky (seznam je dostupný na stránce www.mhsr.sk). Kupující – spotřebitel je oprávněn si vybrat subjekt alternativního řešení spotřebitelských sporů, na který se obrátí. Spotřebitel může k podání návrhu na alternativní řešení svého sporu využít platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
6. Závěrečná ustanovení
V případě jakékoli Reklamace informuje Kupující Prodávajícího o uplatnění reklamace a dohodne se s ním na nejvhodnější formě reklamačního postupu.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti 25. 6. 2020. Změny reklamačního řádu vyhrazeny. Na platně uzavřenou smlouvu se však vztahují reklamační podmínky platné v době uzavření smlouvy.